سیرت صبح

دسنوشته های فرهنگی ، ادبی ، هنری و سیاسی

سیرت صبح

دسنوشته های فرهنگی ، ادبی ، هنری و سیاسی

توهین به ملت ، پاسخ قاطعانه می خواهد

یوسف راد | جمعه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۳، ۰۸:۳۰ ب.ظ

موضوع بی احترامی برخی کشورها به زائران و مسافران ایرانی در فرودگاه ها و دیگر اماکن عمومی ، دیرزمانی است یکی از دغدغه ها و نگرانیهای مردم برای مسافرت به کشورهای دیگر است . این مسئله تاحدی فراگیر به نظر میرسد که حتی برخی کشورهای هم پیمان ایران همچون سوریه نیز تحت تاثیر جو ایجاد شده علیه ایران ، در این موضوع با کشورهای سرسپرده حاشیه خلیج فارس همراه شده اند و بیم آن می رود با رویکرد مدارا و مسامحه دولت جمهوری اسلامی ، به توهین های ادامه دار علیه ملت بزرگ ایران منجر شود . در کنار این موضوع فعالیت شدید سرویسهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم های استکباری برای شناسایی و ربایش اتباع ایرانی را نیز باید اضافه کرد که هر از گاه قلوب ملت را جریحه دار میکند. هماهنگونه که به یاد داریم سال گذشته حکومت مستکبر آمریکا با ربایش تبعه ایرانی به نام شهرام امیری ، که توسط سرویس های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی با کمک ویژه سرویس اطلاعاتی عربستان صورت گرفت ، سعی داشت ضمن بهره برداری سیاسی از این تبعه ایرانی دور جدیدی از صحنه سازی ها و فشارها علیه ایران را پایه ریزی کند که به فضل الهی این عمل ناکام ماند اما هیچ اقدام عملی از جانب ایران برای جلوگیری از ادامه چنین اقداماتی توسط سرویس های امنیتی کشور عربستان و دیگر کشورها صورت نپذیرفته و یا اینکه به اطلاع ملت نرسیده است . اکنون با ادامه دار شدن موج توهین ها به ملت در مرزهای ورودی برخی کشور های منطقه همچون عراق ، عربستان ، سوریه ، امارات و ... جای پرسش باقی است ایران چه اقدام متقابلی برای بازدارندگی از این اهانتها انجام داده است؟ شاهد دیگر فعالیتهای گسترده سرویسهای اطلاعاتی کشورهای منطقه ، اعلام رسمی مقامات امنیتی مبنی بر حمایت همه جانبه سرویسهای اطلاعاتی کشور پاکستان از گروه جنایتکار جندالشیطان و شخص عبدالمالک ریگی بود. با دستگیری سرکرده این گروه تروریست و فاش شدن حمایتهای همه جانبه سرویسهای جاسوسی آمریکا و پاکستان از این شرور متاسفانه باز هم اقدام قاطعانه در برابر خیانت آشکار دولت پاکستان انجام نگرفته است .

شاید کمابیش مطلع باشید یک تبعه زن ایرانی به نام شهرزاد میرقلی خانی در بدو ورود به کشور آمریکا توسط نیروهای امنیتی آن کشور بازداشت و به زندانی مخوف منتقل شده است . کسی که بصورت کاملا قانونی به این کشور مسافرت کرده ، بدون هیچ دلیل قانع کننده ای اکنون در زندانهای آمریکا به طرز فجیعی تحت شکنجه های متعدد و سلول انفرادی قرار دارد . در مقابل یک زن جاسوس آمریکایی به نام سارا شورد ، به همراه دونفر دیگر ، بدون هیچ مجوز و روادید ، از مناطق مرزی کشور برای جاسوسی به ایران وارد می شود و پس از بازداشت و احراز جاسوس بودنش ، پس ار کلی خوش گذشتن در زندانهای ایران! و دیدار با خانواده اش با احترامی ویژه ، با قید وثیقه آزاد و به کشورش باز می گردد . این در حالی است که ملیکا و ملینا دو دختر بانوی ایرانی زندانی در آمریکا حدود سه سال است مادر خود را ندیده اند و پدر بزرگشان مجبور است برای خورد و خوراک دخترش در زندان آمریکا ، ماهانه 1000 دلار پول واریز نماید . وی می گوید : (( چون زندانهای آمریکا هزینه خورد و خوراک و لباس زندانیان را قبول نمی کنند مجبورم ماهانه 1000 دلار به حساب زندان واریز کنم اما به جای آنکه با پول من تن ماهی و خوراک مناسب به فرزندم بدهند ، تن سگ برای او می برند .)) هر چند ادعای حقوق بشر حکومتهای مستبد ، سالهاست رنگ باخته و توده ملتها دریافته اند چنین ادعایی تنها برای سرپوش گذاشتن بر جنایتهای مستکبران در جهان مطرح می شود اما شنیدن حرفهای خانم شهرزاد میرقلی خانی نیز می تواند گوشه هایی از حقوق بشر آمریکایی را فاش کند . او که از فرصت کوتاه ارتباط تلفنی با خانواده اش برای مصاحبه دوباره با رادیو ایران بهره می گیرد می گوید : (( پس از مصاحبه اولم با رادیو ایران ، مرا 10 روز به سلول انفرادی بردند و شکنجه کردند ، پس از خروج از انفرادی مرا به طبقه دوم زندان بردند و از بالا به حیاط زندان پرت کردند که در پایین چند زندانی دیگر مرا گرفتند تا به زمین نخورم ، بعد مرا به جایی بردند که اکثر زندانیان ایدزی و دارای بیماریهای خطرناک آنجا بودند . دیگر نمی دانم چه بلایی ممکن است سرم بیاید .))

با این توصیف آیا هنوز هم لازم است ما حسن نیت خود را به جامعه جهانی که مبنای حکومت حاکمان آن بر جور و ستم و جنایت و خونریزی است ، اثبات کنیم ؟ آیا وقت آن نرسیده است با قاطعیت و بهره گیری از تمامی ابزارهای سیاسی ، رسانه ای ، اقتصادی و فرهنگی موجود ، از حقوق ملت ایران در سطح بین المللی دفاع شود ؟   

 در پایان ضمن تقدیر از اقدامات شجاعانه دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی در دولتهای نهم و دهم بخصوص شخص ریاست محترم جمهوری دکتر احمدی نژاد ، انتظار آحاد ملت از دولت خدمتگزار و دیگر مراجع ذیربط همچون قوه محترم قضائیه و مقننه ، آن است که همچون دیگر عرصه ها ، با قدرت و قاطعیت به موضوع بی احترامی به اتباع ایرانی در کشور های مختلف نیز ورود پیدا کنند و با تدوین راهکاری مقتدرانه ، نهال خبیث اهانت به ملت را از ریشه بخشکانند .




  • یوسف راد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی