سیرت صبح

دسنوشته های فرهنگی ، ادبی ، هنری و سیاسی

سیرت صبح

دسنوشته های فرهنگی ، ادبی ، هنری و سیاسی

آیا هواپیمای مالزیایی در اسرائیل است؟

یوسف راد | جمعه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۳، ۰۸:۳۰ ب.ظ
سیرت صبح - آیا هواپیمای مالزیایی در اسرائیل است؟


چند روزی از ناپدید شدن ناگهانی هواپیمای خطوط هوایی مالزی می گذرد و تمامی رایزنی ها و کاوش های منطقه ای برای یافتن اثری از این هواپیما تاکنون بی نتیجه مانده است . نخست وزیر مالزی نیز پس از چند روز اعلام کرده احتمال ربوده شدن این هواپیما قوت یافته و همه گزینه ها در حال بررسی است . او با اشاره به از کار افتادن عمدی سیستم مکان نمای و هدایت هواپیما به سمتی دیگر ، گزینه ربوده شدن را قوی دانست ، همچنین چند روز قبل نیز انتشار تصاویری از دو ایرانی که با گذرنامه جعلی جزء مسافران این هواپیما شده بودند نیز جنجال آفرین شد و احتمال دخالت آنان در این موضوع را در رسانه ها گسترش داد . اما به دید نگارنده با کنار هم نهادن اطلاعاتی که چند روز گذشته در رسانه ها منتشر شده و نحوه عملکرد جامعه جهانی طی هفته اخیر می توان به تحلیلهایی رسید هر چند نمی توان به یقین این تحلیلها را درست دانست اما طبق سوابق گذشته هر زمان خبری به سرعت رسانه ای می شود با دست دخالت رژیم صهیونیستی را در آن بررسی کرد .

در هفته اخیر با فراگیری خبر ناپدید شدن هواپیما خطوط هوایی مالزی ، رژیم صهیونیستی حملات جدیدی را به غزه آغاز کرده است که با توجه به حجم وسیع اخبار منتشر شده از مالزی توسط رسانه های همسو با رژیم صهیونیستی ، حملات اخیر این رژیم به عزه بار دیگر در سکوت خبری قرار گرفته است . از سوی دیگر حساس ترین کشور به مسائل فلسطین و سوریه و جهان اسلام یعنی ایران نیز در هفته گذشته با سفر کاترین اشتون مسئول ذسیاست خارجی اتحادیه اروپا و دیدارش با برخی فتنه گران ، فضای رسانه ای کشور را از پرداختن به موضوع غزه و جنایات جدید رژیم غاصب صهیونیستی باز داشته است . با توجه به سوابق گذشته این اتفاقات نشان از وجود طرحی جدید برای برهم زدن اواع در منطقه خاورمیانه و پروژه ای جدید توسط آمریکا و متحدانش است .

از سوی دیگر موضوع اوکراین و اختلافات غرب با روسیه در این منطقه و همچنین انتخابات منطقه کریمه نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که در کنار اتفاقات دیگر این آزادی را به رژیم صهیونیستی داده است که با خیال آسوده تر اقدامات خصمانه خود علیه ملت مظلوم فلسطین را گسترش دهد .

اکنون با مطالب پیش گفته به نظر می رسد اوضاع بر هم ریخته ی این روزهای منطقه خاورمیانه که با پوشش خبری وسیع رسانه های صهیونیستی خبر از دست های پشت پرده ای دارد ....




  • یوسف راد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی