سیرت صبح

دسنوشته های فرهنگی ، ادبی ، هنری و سیاسی

سیرت صبح

دسنوشته های فرهنگی ، ادبی ، هنری و سیاسی

دشمن شادمان کردید آقایان....

یوسف راد | جمعه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۳، ۰۸:۳۰ ب.ظ

 

چند ماه پیش به دوستان گفتم دولت ، کشور را رها کرده و دنده حرکت کشور را در حالت خلاص قرار داده است . همان روزها بود که نا کارآمدی دولت در بهبود اوضاع اقتصادی موجب اعلام رسمی آن توسط ریاست جمهور در مصاحبه مطبوعاتی اش شد و همه مشکلات را به گردن استکبار و تحریمهای یکجانبه غرب انداخت . از سویی چند ماه از وزیر اقتصاد و آن رجز خوانی هایش دیگر خبری نبود و پیدا بود آن هیبت کشتی گیر بودنش را از دست داده و زیر بار شکست بزرگ اقتصادی دولت دهم کمر خم کرده است . ماجرای ارز و بازار سکه هم که تکلیفش مشخص بود و آرام آرام این سرطان اقتصادی در سکوت معنا دار دولت و مجلس ریشه دواند و نظام تولید و توزیع را محاصره کرد . برخی واحد های تولیدی از پس هزینه ها برنیامدند و مجبور به تعدیل و اخراج کارمندان و گاه تعطیلی شدند و برخی راه بهتری را یافتند و با تنظیم دستگاههای قیمت زن در کارخانه هایشان به صورت ساعتی قیمت محصولات را بالا بردند تا اکنون که بسیاری از کالاها از دوبرابر هم قیمتشان بالا زده است و روزانه در حال رشد قیمتی است که بی شک بار این خیانت بزرگ بر دوش ملت صبور ایران سنگینی خواهد کرد .

واسطه ها هم بهشت خویش را در همین اوضاع دیدند و کوشیدند با دست به دست کردن کالاها بخصوص در بازار خودرو رکورد بی ثباتی اقتصادی را برای دولت دهم ثبت کنند. برخی شرکتها نیزاز این فرصت کمال سوء استفاده را کردند و با سکوت توأم با رضایت دولت و مجلس ، با آنکه برای چند سال آینده قادر به تامین نیاز بازار بودند ، درب فروش را به روی مردم بستند و عملا خود به عنوان دلال وارد بازار شدند و اجناس تولیدی قبل از ایجاد مشکلات اقتصادی را با قیمتهای چند برابر روانه بازار کردند . این را هم اضافه کنید که در صنعت خودرو که فقط به دلیل ایجاد اشتغال ، همه ملت مجبور به استفاده از تولیدات بی کیفیت و سطح نازل  و قیمت دور از واقع و گزاف خودروسازان آن هستند ، اکنون به بنگاهی برای فروش خودروها تبدیل شده است و در نمایندگی فروش محصولات ایران خودرو و سایپا باید به قیمت بازار برای خودرو پول پرداخت شود . البته سخن در این رابطه بسیار است که در این مجال نمی گنجد. 

همه این فشارها و خیانتها به کنار ، مردم که صبر و تحملشان را به تناسب رشد فاجعه بار قیمتها ، بالا برده اند ، روزانه شاهد چاقوکشی قولی و فعلی سران قوا برای یکدیگر بودند که با وساطت و نصایح امام خامنه ای ، کمی از این تسویه حسابها اجبارا تعطیل شد و قرار شد دولت و مجلس با همکاری هم باری از دوش ملت بردارند و برخلاف خواست مردم ، به جای آنکه تورم را کنترل کنند، به حساب ملت پول واریز کنند . جلسات در آستانه دهه فجر انقلاب برگزار شد و قرار شد بعنوان یک شوخی سال نو ، به هر نفر 70 هزار تومان یارانه اضافی پرداخت شود . همین تصمیم نشان داد مسئولان چقدر از اوضاع روزمره جامعه دور افتاده اند و حقوقهای چند میلیونی شان موجب فاصله عمیق با مردم شده است و ملت را در حد گدایان سر چهارراه ها پست و حقیر فرض می کنند . گویا مسئولان اصلا دغدغه ملت را ندیده اند وگویا فقط همان چند قلم کالای قراردادی جزء سبد کالای ملت هستند و دیگر اقلام هر چه رشد قیمت داشته باشند ، تاثیری در زندگی مردم ندارد . از سوی دیگر هیچ ارگان و نهادی هم به واقع حرف ملت را انعکاس نمی دهد و صدا و سیما هم سر در خاک فرو برده و به روال گذشته مشغول پوشش اعتراضها در اروپا و جنگ در سوریه مانده است و روزانه گزارشی از شلوغی طبیعی بازار تهران پخش می کند و چند برابر شدن قیمتها را به نحوی سانسور کرده است در صورتی که همان مردم اروپا بخاطر تغییرات چند دهم درصدی قیمتها به خیابانها آمده اند و اعتراض می کنند اما ملت صبور و ولایی ایران در برابر تغییرات چند صد درصدی کالاها به فرمان امام خویش سکوت کرده اند و آرام گرفته اند. 

با همه این توصیفات اتفاقی که روز گذشته در مجلس رخ داد ، نشان گر عمق شکاف مسئولان ، با دغدغه های ملت بود . نشانگر تنهایی امام و مولایمان و گستاخی برخی مسئولان و دهن کجی آنها به نام مردم و به کام دشمنان اسلام و انقلاب . اتفاقی که با سماجت رئیس جمهور و حرکت غیراخلاقی اش در صحن مجلس اغاز شد و طبق انتظار با پاسخهای کوبنده! رئیس مجلس بعنوان یکی از تاریخی ترین نشانه های عدم دغدغه مندی مسئولان به خواسته های امام خامنه ای و ملت شریف ایران به ثبت رسید . هر چند نگارنده سخت معتقد است عامل اصلی همه این اتفاقات در رفتار بالاترین مقام اجرایی کشور یعنی رئیس جمهور است که طی چند سال گذشته نشان داده است برای آنکه در برابر خواست مردم ، مجلس ، قوه قضائیه و حتی رهبری بایستند ، حاضر است هر کسی را قربانی کند و هر تصمیم خارج از قانونی را اتخاذ نماید . حاضر است قانون را دور بزند و ساختار سازمانی را تخریب کند تا شخصی را برای عذاب دادن نیروهای انقلابی و دلسوز بر سر کار نگه دارد . حاضر است با ولی امر زمان خویش 11 روز قهر کند و ... و اتفاقات روز گذشته نیز دقیقا بر پایه اختلافات میان دولت و مجلس رخ داد کما اینکه اگر رئیس جمهور در جلسه شرکت نمی کرد و به آن دفاع غلط از وزیر خود مبادرت نمی ورزید ، احتمالا شیخ الاسلام اکنون وزیر باقی مانده بود . شاید شمارش تعداد کسانی که به خاطر مواضع رئیس جمهور مجبور به ترک پست وزارت شده اند و یا استیضاح آخرین نقطه کاریشان شده است ، روشن گر بسیاری از مسائل باشد .

متاسفانه پس از تذکر امام ما نیز جریان انحرافی در دولت تاب نیاورد و با همکاری مستقیم دشمنان چنین پروژه ای را با موفقیت به سرانجام رساند و زخم دردناک دیگری را از پشت بر دل دردمند امام و مردم وارد کرد . اتفاقی که باردیگر موجبات سرزنش نیروهای انقلاب توسط معاندان و فرصت طلبان را فراهم آورد و فتنه گران را جری تر کرد . اتفاقی که می توانست در این اوضاع رها شده کشور رخ ندهد و در آستانه جشن بزرگ انقلاب اسلامی و 22 بهمن ، کام ملت و رهبری را تلخ نکند . می توانست موجبات عزت شود نه همچون اکنون که موجبات عذاب و دلتنگی جبهه انقلاب و دشمن شادی شده است . 

در پایان جا دارد از خداوند برای دل امام خامنه ای طلب سکینه و آرامش کنیم و همه ملت ایران بخصوص جوانان انقلابی را دعوت به صبر و حضور در صحنه نماییم تا این توطئه استکباری نیز به لطف خداوند از ملت برداشته شود و اوضاع اقتصادی کشور به برکت دعای حضرت صاحب الزمان (عج) سامان یابد .

 

 

 

 


  • یوسف راد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی