سیرت صبح

دسنوشته های فرهنگی ، ادبی ، هنری و سیاسی

سیرت صبح

دسنوشته های فرهنگی ، ادبی ، هنری و سیاسی

آری به امام روح الله و انقلاب اسلامی افتخار می کنم

یوسف راد | جمعه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۳، ۰۸:۳۰ ب.ظ

 یکی از خوانندگان در قسمت نظرات مطلب "آرگو یک اتفاق عبرت انگیز" وبلاگم نظری را ثبت کرده است که لازم دیدم پاسخش را بعنوان مطلبی جداگانه در پستی جدید ارسال کنم . در زیر  متن کامل نظر این خواننده  آمده ئ در ادامه پاسخ خودم آمده است .  


نظر : از طرف یاسر        ایمیل :smqrn@yahoo.com

ظاهرا شما از کم و کیف انقلاب مان بی اطلاعید؛ اگر کمترین اشرافی داشتید باید می دانستید که ملی گرایان و ملی گرایی اولین قربانیانی بودند که در قدم گاه انقلاب مان ذبح شدند، شاهد مثال معروف، سخن امام (ره) است که فرمودند "شاهنشاهی ایران از اول که زائیده شده تا حالا روی تاریخ را سیاه کرده است."

و این تفکر مهر ختامی بود بر ملیت و وطن پرستی و هویت ایرانی؛ جنگ ما در جبهه ها -به زعم این تفکر- جنگ اسلام با کفار بود، نه دعوای ارضی و میهنی . . . ما که نفهمیدیم در این نبرد طولانی، شهدای مسیحی و کلیمی و زرتشتی و ارمنی از بهر چه می جنگیدند؟ مبهوت تر، وقتی که مطلع شدیم  از هر پنج سرباز کافر حربی عراقی، چهار نفر شیعه بودند و بلکه بیش تر!

  پس عجیب نیست که اکنون سینما بدل به
 "همان سلاحی (شده) که سینما گران ما از آن برای کوبیدن دولت و ملت خود در عرصه های جهانی بهره (می برند) ."

بلی

"فیلمهای آمریکایی حتی اگر در انتقاد از دولتمردان شان ساخته شوند باز هم نمایانگر غرور ملی و پایبندی به اصول اخلاقی در آمریکا هستند و سراسر آن شعائر آمریکایی و نمادهای مورد احترام آمریکائیان همچون پرچم و ... را مورد تقدیس و نمایش قرار می دهند ."

زیرا ایشان به تاریخ نه چندان طولانی خویش چنان افتخار می کنند و برای سرزمین غصبی آن چنان جان فشانی می کنند گویی که هزاران سال بل از اول خلقت، پهنه ای به نام آمریکا، به عنوان هدیه ای از جانب پروردگار به ایشان عطا شده . . .

و آری

پرچم آمریکا نشانه ی هویتی و ملی یک عرصه ی قدرتمند است،

و پرچم کنونی ایران، پرچمی است که نشانه ی ملی اش و علامت هویتش، چون باعث شرمساری و سرافکندگی انقلابیون بود با نام الله جایگزین می شود تا اگر کسی اعتراضی کرد، به خاطر معترض بودن به خدا، کافر و لامذهب خوانده شود . . .

آری به حال اینچنین ملتی باید گریست که مقتدا و رهبرش که به خون دل ملت و
جوانان ایران و با عشق و ایثار تمام نشدنی یک ملت ستم دیده به عنوان صاحب منصب حکومت برگزیده می شود، به یکباره تمام هویت تاریخی همان ملت را مایه ی شرمساری و خجلت همگان می خواند . . .


--------------------------------------------------

پاسخ یوسف راد

بسم الله
با سلام و احترام
شاید این حرف که من از ملی گرایی بی اطلاعم قابل قبول باشد زیرا در هیچ کجای دینم و کتاب آسمانیم قرآن کریم ، صحبت از ملی گرایی و قومیت دوستی ندیده ام . مطمئنا تاریخ هر کشوری باید مایه عبرت و درس آموزی باشد تا بتواند برپایه آن تاریخ ، بر مشکلات فائق آید اما واقعیت این است که در تاریخ ایران ما شدت ظلم پادشاهان بر فرهیختگانی همچون بوعلی سینا و دیگران آنقدر نمایان است که نمی توان به پادشاهانش افتخار کرد زیرا ما بر مبنای اعتقادات الهی خود تصمیم می گیریم نه بر مبنای دیدگاه دنیا پرستانه دیگران و سخن حضرت امام روح الله هم بر همین مبنا استوار است . شاید شما به تاریخ ننگین شاهنشاهی در ایران افتخار میکنید اما نمی توانید بخواهید دیگرانی که تفکر الهی را سرلوحه زندگی خویش قرار می دهند به تاریخ سراسر ذلت و رذالت پادشاهان ایران افتخار کنند . تاریخی مملو از جنایات وحشیانه و تجاوز و ... که مطمئنا مردم عادی درگیر چنین انحرافاتی نبوده اند . 
انقلاب اسلامی دقیقا در راستای همان چیزی است که تفکر شما از آن بیم داشت . انقلاب مردمی و اسلامی ایران مبنا را اسلام می دانست و می داند و پادشاهی را عامل انحراف ، عقب ماندگی و ذلت و ظلم در جامعه می پندارد . انقلاب اسلامی یک تحول بزرگ در نگاه ایرانیان به خودشان بود تا توانمندی های علمی ، اخلاقی و سیاسی و... خود را دریابند و جایگاه واقعی خود در میان ملتها را کشف کنند . 
لازم به ذکر است حکومت آمریکا نیز از ابتدای تاریخ خود مشغول ظلم و ستم و رذالت و جنایت و تجاوز به حقوق فردی و اجتماعی دیگران است و هم اکنون هم به این کار ادامه می دهد و ملت آمریکا هم با این خوی رذیله پرورش یافته اند و این اخلاق ناپسند را که بر مبنای زندگی دنیایی و لذت و شهوت بنا شده است بعنوان ارزش می دانند و از آن حمایت می کنند و در فیلمهایشان آن را می ستایند اما ملت بزرگ ایران که به برکت نفس مسیحایی حضرت روح الله راه سعادت را که همان اسلام ناب است یافته ، باید بر مبنای نگاه الهی قلم بزند و بر مبنای نگاه اسلامی فیلم بسازد هر چند تفاخر به نقاط روشن تاریخی و ملی همچون علما و دانشمندان و افتخارات ملت ایران در طول تاریخش نیز مذموم نیست . کلام امام روح الله را چنان به کار برده اید که انگار بر ضد ملیت و میهن سخن گفته است اما خودتان صدها بار این کلام را بخوانید شاید متنبه شوید و به مضمون واقعی آن که برای انسانهای مبتدی در خواندن و نوشتن هم قابل درک است دست یابید . ایشان فرموده اند :شاهنشاهی ایران از اول که زائیده شده تا حالا روی تاریخ را سیاه کرده است.
آیا به زعم شما شاهنشایی مساوی با ملی گرایی و میهن دوستی است ؟
آیا شاهان ایران ملی گرا و میهن دوست بوده اند ؟ مثال بیاورید .
شاهانی که با هدیه گرفتن چند زن رقاصه بخش وسیعی از کشور را تقدیم دیگران می کردند ، ملی گرا و میهن پرست بوده اند ؟
نکند دلتان برای حرم سرای چند ده نفره شاهان ایران تنگ شده است ؟
نکند دلتان برای چکمه پوشان آمریکایی که از ما در این کشور حق وحشی گری می گرفتند تنگ شده است ؟ آیا ما و شما واقعا وحشی هستیم ؟ 
نکند شما به محمد رضا شاه ، پدرش رضا شاه ، ناصرالدین شاه ، مظفرالدین شاه ، فتحعلی شاه و دیگران شان افتخار می کنید ؟
برادرم
ملی گرایی را با شاه دوستی اشتباه گرفته اید . ملی گرایی یعنی همان که خودت گفتی هرچند متوجه نشوی و به در و دیوار زدی تا حکومت را متهم کنی اما ملی گرایی همان است که شهدایی از همه ادیان به دستور امام و رهبرشان تا پای جان بایستند و یک وجب از خاک ایران را به دشمنان ندهند . ملی گرایی یعنی اقتداری که اسلام برای هر ملت خواسته است . ملی گرایی یعنی نان خشک میهن به از بریانی دشمن . ملی گرایی یعنی با سختی و گرانی ساختن اما زیر بار تعطیلی علم نرفتن . ملی گرایی یعنی حکومت بر مبنای عزت نه زندگی زیر بار ذلت .

و در پایان
این انقلاب همان گونه که خود گفتی اما بر آن معتقد نیستی ، "به خون دل ملت و جوانان ایران و با عشق و ایثار تمام نشدنی یک ملت ستم دیده " پیروز شد و رهبرش هم با تمام قوا در مسیر آنچه ملت خواسته بودند ایستاد تا جام زهر نوشید و به شهادت رسید ، اما باید برای آنهایی خون گریست که اجدادشان را به ظلم به دربار  پادشاهان می بردند و مقیم حرم سرایشان می کردند و اکنون نوادگانشان به این پادشاهان افتخار میکنند . 

 ------------------------------------------------------------------------




  • یوسف راد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی