سیرت صبح

دسنوشته های فرهنگی ، ادبی ، هنری و سیاسی

سیرت صبح

دسنوشته های فرهنگی ، ادبی ، هنری و سیاسی

رمضان ، ماه شاهکارهای صدا و سیما

یوسف راد | جمعه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۳، ۰۸:۳۰ ب.ظ


هرساله همزمان با ملکوتی ترین زمانهای ماه مبارک رمضان و زمانی که به بیان روایات ائمه اطهار عید روزه داران محسوب می شود یعنی زمان افطار ، صدا و سیما سریالهایی را تدارک می بیند که هر کدامشان به نوعی شاهکار محسوب می شوند زیرا کمترین قرابت را نه تنها با این ماه مبارک و آن زمانهای عرفانی ندارند بلکه در اکثر موارد مخالف نص صریح آیات و روایات هستند .

اما اینبار در سکوت مرگبار همه نخبگان و علما ، سریالی بامشارکت اداره اوقاف و امور خیریه ! تولید  و میهمان ناخوانده و نچسب افطار ملت شده است (مادرانه )که زشتی حرکات ، کلمات و داستان آن دل هر مسلمان و غیرتمندی را می لرزاند و می فشارد . واقعا صدا و سیما به کجا می رود و چه کسی باید این مرکز فساد را از این وضع اسفناک خارج کند ؟ آیا این ملت نجیب لایق چنین توهین ها و بد اخلاقی هایی هستند؟

بگذریم از انتخاب بازیگران این سریال و موضوع نخ نما شده خانواده های مذهبی که همواره در سطحی نازل به نمایش در می آیند و بازیگران چادری که عکسهای برهنه و نیمه برهنه شان در اینترنت فراوان است و بازیگر زنی که شائبه بهایی بودنش وجود دارد و دختر روسپی اش در فیلمهای نازل و دست چندمی دنیا در حال خود فروشی است و تصاویر نیمه برهنه خود این زن نیز در اینترنت وجود دارد . بگذریم از نمایش خانواده ای که در جامعه امروز عمومیت ندارد و فسادی که فقط جنبه سیاه نمایی دارد نه اصلاح و عشقی که با بدترین شکل به شخصیت اصلی رجوع می کند و هزاران زشتی و پلیدی دیگری که این فیلم فارسی به آن دامن می زند اما جای این سئوال از همه مرتبطان با حوزه فرهنگ و هنر وجود دارد که آیا این سکوت مرکبار و غیر عقلانی شما معنایی دارد ؟ آیا اگر یکی از سیاسیون جمله ای به مراتب کم خطرتر از صحنه های فجیع این سریال بیان می کرد همین شما تمام رسانه ها را با مصاحبه های خود پر نمی کردید ؟ آیا زمان افطار زمان تصویرگری عشق به دو زن در آن واحد است ؟ آیا زمان تطهیر یک مرد مفسد و حرامخوار است ؟ آیا زمان به لجن کشیدن یک خانواده ایرانی است ؟ آیا زمان نشان دادن یک فرد مذهبی (به اصطلاح خود فیلم) به عنوان علاف کارهای اردلان است ؟ آیا مذهب در یک پیرمرد ریش و پشم دار خلاصه می شود که با چند بیت جواز عشق پیری اردلان را صادر کند ؟


تاسف آور است که در این بازار سکوت مرگبار نخبگان بی تردید چند روز دیگر شاهد تقدیر از عوامل این سریال با حضور دارابی خواهیم بود که  بحث پیرامون موجودی به نام دارابی بسیار است . 

در پایان تاسف عمیق خود را ازاین توهین آشکار رسانه ای به تفکر و اندیشه مخاطبان فهیم ایرانی ابراز می دارم و با اعتقاد راسخ این نوع فیلم سازی و برنامه سازی در رسانه ملی ! را تشویق به رو آوردن ملت به استفاده از ماهواره می دانم و معتقدم بازار سیاه فروش تجهیزات ماهواره ای را همین مدیران و دست اندرکاران رسانه ملی می گردانند و سود کلانی به جیب می زنند .   

  • یوسف راد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی