سیرت صبح

دسنوشته های فرهنگی ، ادبی ، هنری و سیاسی

سیرت صبح

دسنوشته های فرهنگی ، ادبی ، هنری و سیاسی

انقلاب را فعلا به نسل جوان نمی دهیم !

یوسف راد | جمعه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۳، ۰۸:۳۰ ب.ظ

سردار رحیم صفوی فرماندهی سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برنامه (( محرمانه ))  که پنج شنبه شب از شبکه سوم سیما پخش شد از اعتقاد قلبی خویش نسبت به واگذاری انقلاب به نسل جوان پرده برداشت و با کمی طفره رفتن به طور رسمی اعلام کرد برای سپردن انقلاب به نسل جوان فعلا زود است .

در بخش پایانی این برنامه مجری جوان با زیرکی تمام درد دل جوانانی را که هنوز منتظر بازی گرفته شدن در معادلات سیاسی اقتصادی فرهنگی و ... هستند را اینگونه بیان داشت که آیا اکنون حاضرید این انقلاب را به دست جوانانی همچون ما بسپارید؟

رحیم صفوی ضمن غافلگیری از این سئوال ابتدا با تفره رفتن از جواب قطعی به این سئوال خندید و بالاخره به اجبار پاسخ داد (( هنوز برای سپردن انقلاب به دست جوانان زود است و باید جوانان خودشان را اثبات کنند ! و...)) .

شاید بی راه نباشد اگر این گفته ها را از عجایب انقلاب تلقی کنیم زیرا هم حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی و هم مقام معظم رهبری جانشین به حق آن بزرگوار مکررا از مسئولان خواسته اند تا انقلاب را به جوانان بسپارند و از استعداد آنان در پیشرفت و شکوفایی کشور بهره ببرند . مضافا اینکه مگر اطرافیان حضرت امام (ره) در زمان انقلاب و جنگ چه کسانی بوده اند ؟ مگر نه اینکه ایشان را فرماندهان و رزمندگان و دولتمردانی جوان همچون خورشیدی در بر گرفته بودند؟ مگر همین برادر گرامی جناب رحیم صفوی وقتی به فرماندهی رسیدند چند سال داشته اند و چگونه امام (ره) بی هیچ بهانه ای تمامی امور را به این جوانان سپردند؟

اکنون می توان به وضعیت پیش آمده در ارگانهای مختلف و بخصوص سپاه پاسداران اینگونه نگریست که اعتقاد فرماندهانی همچون صفوی موجب شده است جوانان پاک و متخصص و متدین در حاشیه قرار گرفته و نزول روز افزون سیستم را شاهد باشیم .

جای بسی تاسف است که فرماندهان بزرگ دفاع مقدس بزرگانی همچون سردار باقری و سردار زین الدین را که در عین جوانی مغز متفکر جنگ بوده اند را فراموش کرده اند و اکنون با وجود تاکیدات مقام عظمای ولایت و سوابق انقلاب هنوز در سپردن انقلاب به نسل جوان تردید دارند.

امید است مسئولان با توجه همه جانبه به سیره حضرت امام خمینی (ره) و منویات مقام معظم رهبری با سپردن امور به جوانان نسل حاضر از استعدادهای نهفته آنان جهت نو آوری و شکوفایی بهره ببرند.

  • یوسف راد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی