سیرت صبح

دسنوشته های فرهنگی ، ادبی ، هنری و سیاسی

سیرت صبح

دسنوشته های فرهنگی ، ادبی ، هنری و سیاسی

آقای ده نمکی عذر خواهی کن !

یوسف راد | جمعه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۳، ۰۸:۳۰ ب.ظ

 چند روز پیش مطلبی در سایتها منتشر شد مبنب بر اینکه رامبد جوان بازیگر و گارگردان سینما و تلویزیون در انتقاد از مسعود ده نمکی گفته است : آقای ده‌نمکی از دید من و خیلی‌های دیگر، این قدر چهره‌ی تکلیف ‌روشنی بود که فکر می‌کردم اگر این آدم قرار است از موقعیّت خشن سیاسیش تبدیل شود به یک آرتیست و هنرمند، باید از آنهایی که آزارشان داده عذرخواهی کند.

لینک مطلب 

نگارنده در کامنت زیر این مطلب در سایت عصر ایران مطلبی را گذاشتم که متن کامل آن را ذیلا می خوانید : 

درست است ده نمکی باید عذرخذرخواهی کند از فرزند شهیدی که 30 ساله شده است و هنوز در حسرت روز آخری است که پدر او را در آغوش کشید ، بوسید و وعده داد زود برگردد هر چند پدر به قولش عمل کرد اما بی سر آمد . ده نمکی باید از حزب الله عذرخواهی کند که چرا اینقدر دیر سلاح هنر به دست گرفته است و جا را برای ورود فرزندان شیطان به این عرصه خالی گذاشته است . چرا اینقدر دیر به فکر تصویر کردن یک عمر خون قی کردن جانبازان شیمیایی افتاده است تا آنها همراه با خون قی کردنشان از وجود تفکرات الحادی و دشمن پسند در سینما و مخصوصا تلویزیون خون دل بخورند . چرا اینقدر دیر فرزندان انقلاب به این عرصه وارد شدند که زبان زن بازان و زن پرستانی که آمار فحشاهایشان دست به دست بین مردم رایت می شود اینگونه چاک دهان بگشایند و خون صدها هزار شهید و جانباز را لگد مال کند . آری ده نمکی باید عذر بخواهد از مادری که سالها به یاد فرزندش بشقاب اضافی سر سفره می گذاشت و عاقبت در حسرت دیدار فرزند دق کرد . 

ده نمکی باید از نسل دوم سوم و چهارم و همه نسلهای دیگر عذر بخواهد که چرا اجازه داده است تصویر جنگ با دوربین کسانی نمایش داده شود که جنگ را تنها از تلویزیون خانه شان دیده بودند . چرا اجازه داده است شلنگ تخته های کاباره ای ، سینما را تصاحب کنند تا 20 سال پس از پایان آن حماسه بزرگ که بی تردید در طول تاریخ جهان کم نظیز بوده است یعنی دفاع مقدس ، دهان به یاوه گویی بگشایند و از حماسه سازان آن کارزان بخواهند توبه کرده والا در هنرستانی که به برکت وجود انقلاب اسلامی رشد یافته است وارد شوند . 

ده نمکی باید از ما عذر بخواهد که چرا آنقدر به سکوتش در خصوص سینما و بخصوص سیما ادامه داد تا اکنون فضای این رسانه ها مملو از بازیگران و کارگردانان درجه 4 و 5 و بدتر باشد علی رغم اینکه این دو رسانه زبان انقلاب در دنیا به حساب می آیند . 

آری اگر ده نمکی و دوستان هنرمندش پس از پایان جنگ تحمیلی با تمام قوا وارد صحنه فرهنگ و هنر شده بودند اکنون رامبد جوانها و دیگرانی از این قماش حسرت یک روز دستیاری آنان را داشتند هر چند حالا هم می توان به لطف الهی کاری کرد و طرحی نو در انداخت و وضعیت کاباره ای سینما و سیما را تغییر داد . می توان آه مظلومانه ملتهای منطقه را به تصویر کشید و وحشی گری های بی نظیر فرزندان شیطان در عالم را به برکت هنر متعهد فریاد زد . 

هنوز وقت هست با استفاده از ابزار و نیروهای متعهد سینما و سیما ، این وضعیت نابسامان را سامان داد تا مرهمی باشد بر آه دل دردمندانی که تا کنون انتظار کشیده اند اما جز ابتذال ندیده اند . اکنون وقت مبارزه ای سخت است با جریانات متعدد از معاندان تا نادانان  و این امر جز با ابزار هنر میسر نخواهد شد . 




  • یوسف راد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی